Výstava: Koncertný plagát 2000-2022.
Jej cieľom je predstaviť slovenských a českých dizajnérov, ktorí sa venujú špecifickej oblasti grafického dizajn – plagátovému formátu – teda médiu, ktorý bol kedysi jedným z hlavných nositeľov informácií o koncertných podujatiach.
Plagát ako propagačná úžitková grafika je pomaly na ústupe, čo súvisí nielen s prechodom na digitálne platformy, ale aj snahou mestských politík zmenšiť vizuálny smog v mestách a obciach. Plagát však zostáva dôležitým nielen pre jeho informačné posolstvo, ale najmä pre jeho umeleckú výpovednú hodnotu.
S ústupom z verejných plôch a prechodom do digitálneho priestoru je načase zhodnotiť posledných dvadsať rokov vo vývoji koncertného plagátu na Slovensku. Ideové východiská: Ohraničenie a vymedzenie časového hľadiska na dvadsať rokov má ukázať vývoj grafického dizajnu s rozvojom digitálnych technológií.
Prezentácia vybraných hudobných plagátov z koncertov a festivalov má poukázať na rozmanitosť rozličných dizajnov a rozdielnosť prístupu jednotlivých dizajnérov v pestro zastúpených štýlov (indie, elektronika, jazz, vážna hudba, world music, alternatívna hudba) – zasadené v československom kontexte (slovenskí a českí dizajnéri).
Plagáty majú zastupovať domácich interpretov, ako aj zahraničných umelcov, ktorí na Slovensku vystupovali – vybrané budú ia originálne návrhy od slovenských a českých tvorcov – nie šablóny.
Výstava je putovná.
Tento projekt z verejných zdrojov podporil:
Fond na podporu umenia
Fond na podporu umenia