Už vám niekedy vychádzala hudba doslova zvnútra uší? Už vám niekedy hrudník vibroval ako basový reproduktor?
Špecialitou Thomasa Ankersmita sú akustické fenomény ako infrazvuk a otoakustické emisie – zvuky vychádzajúce zvnútra hlavy, ktoré vznikajú priamo v ušiach.
Extrémne fyzický zážitok je možné zažiť jedine na silenj koncertnej aparatúre. Po priestoroch ako Berghain a Tate Modern aj na špeciálne upravenom dvorčeku FUGA//Bukowski.
Večer otvorí Marta De Pascalis (Rím / Berlín). Analógové syntezátory a magnetofónove pásky sa v jej rukách menia na extatické zvukové krajiny, ktorá miestami pripomínajú tvorbu krajanky Caterina Barbieri.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
„Ankersmitova hudba vami priamo fyzicky prejde! Prenikavé vlny subbasov aktivujú vaše telo a vytvárajú tzv. fantómové tóny akoby vychádzajúce zvnútra hlavy. Máte pocit akoby sa vaša hruď samotná stávala reproduktorom.“ – Magazín Wire
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
„Ankersmitova hudba vami priamo fyzicky prejde! Prenikavé vlny subbasov aktivujú vaše telo a vytvárajú tzv. fantómové tóny akoby vychádzajúce zvnútra hlavy. Máte pocit akoby sa vaša hruď samotná stávala reproduktorom.“ – Magazín Wire
Marta De Pascalis @ CTM Festival
https://youtu.be/Ub7fyXEtiwg?
Kapacita je striktne limitovaná. Predpredaj: https://tinyurl.com/4jn3rdpv
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thomas Ankersmit je hudobník a zvukový umelec žijúci v Berlíne. Vo svojej tvorbe skúma hraničné možnosti modulárneho syntezátoru Serge a hľadanie nových spôsobov využitia rôznych akustických aj digitálnych nástrojov. Vydáva na značkách ako Shelter Press, PAN alebo Touch. Prednáša tiež na univerzitách ako Harvard, Stanford, CalArts a Goldsmiths.
Ankersmit dokáže prepojiť spletité zvukové detaily a surovú silu elektronického zvuku s extrémne fyzickým priestorovým zážitkom, ktorý je možné zažiť jedine a len na kvalitnom koncertnom zvuku. Jedine vo fyzickom priestore, ktorého architektúra je ďalším nástrojom formujúcim zvukový charakter diela.
Projekt bol odpremiérovaný na CTM Festivale v Berlíne a GRM night na Sonic Acts v Amsterdame. Časopis The Wire ho označil ako jeden z highlightov. Ankersmit sa v ňom inšpiroval priekopníckym výskumom americkej zvukovej umelkyne Maryanne Amacher (1938 – 2009). Amacher a Ankersmit sa prvýkrát stretli v New Yorku v roku 2000 a v nasledujúcich rokoch sa stali priateľmi. Projekt je poctou jej dielu.
Amacher je skutočnou ikonou experimentálnej hudby. Študovala so Stockhausenom a spolupracovala s Johnom Cageom, no je známa najmä vďaka vlastnej tvorbe, v ktorej prekračovala hranice vedy, hudby a umenia.
Pôsobila aj ako výskumníčka na MIT. Vystupovala od Woodstocku až po Whitney Museum New York. V roku 2005 získala za svoje dielo „Golden Nica”, najvyššie ocenenie udeľované v rámci prestížneho festivalu Ars Electronica. Nedávno sa objavila aj v oceňovanom filme Sisters with Transistors (2020), ktorý rozpráva príbeh priekopníčok elektronickej hudby.
Pôsobila aj ako výskumníčka na MIT. Vystupovala od Woodstocku až po Whitney Museum New York. V roku 2005 získala za svoje dielo „Golden Nica”, najvyššie ocenenie udeľované v rámci prestížneho festivalu Ars Electronica. Nedávno sa objavila aj v oceňovanom filme Sisters with Transistors (2020), ktorý rozpráva príbeh priekopníčok elektronickej hudby.
Podstatou Perceptual Geography sú rozličné „módy” počúvania: nielen aké zvuky počujeme a kedy, ale aj ako a kde počúvanie zažívame. Názov projektu odkazuje na koncept vzťahujúci sa k trojrozmernosti zvukových fenoménov.
Performance znova a znova skúma architektonický a akustický charakter každého koncertného priestoru. Každý koncert je preto jedinečnou exkurziou do zvukového sveta, ktorý v rovnakej miere formuje autor, ako aj samotná architektúra.
Performance znova a znova skúma architektonický a akustický charakter každého koncertného priestoru. Každý koncert je preto jedinečnou exkurziou do zvukového sveta, ktorý v rovnakej miere formuje autor, ako aj samotná architektúra.
V tvorbe Marty De Pascalis sa odráža široké spektrum žánrov elektronickej hudby, ako aj odkaz legendárnych talianskych experimentálnych kolektívov ako Gruppo di Improvvisazione či skladateľa Franca Battiata. Ale aj psychedelické zvukové plochy a takzvaná „tape music”.
Na konte má tri sólové albumy: Quitratue (2014), Anzar pod The Tapeworm / Touch (2016) a Sonus Ruinae, ktorý vydala v septembri 2020 na berlínskom Morphine Records.
Na konte má tri sólové albumy: Quitratue (2014), Anzar pod The Tapeworm / Touch (2016) a Sonus Ruinae, ktorý vydala v septembri 2020 na berlínskom Morphine Records.
Koncerty Sensorium: Beyond The Sound uvedie na špeciálne upravenom dvorčeku FUGA + Bukowski.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Podujatie bude pripravené a realizované v súlade s aktualizovanými protipandemickými opatreniami.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KURÁTOR: Juraj Hoppan
ORGANIZÁTOR: Sensorium
GRAFICKÝ DIZAJN: Terézia Denková
HLAVNÝ PARTNER:
Podujatie sa koná s podporou z verejných zdrojov z Fondu na podporu umenia
PARTNERI:
Nadácia mesta Bratislavy / Goetheho Inštitút Bratislava / BKIS / FUGA / GoOut / LOM
HLAVNÍ MEDIÁLNI PARTNERI:
Dennik N / RTVS / Radio FM
MEDIÁLNI PARTNERI
Swine Daily / Fullmoon / Macblog / Citylife
KURÁTOR: Juraj Hoppan
ORGANIZÁTOR: Sensorium
GRAFICKÝ DIZAJN: Terézia Denková
HLAVNÝ PARTNER:
Podujatie sa koná s podporou z verejných zdrojov z Fondu na podporu umenia
PARTNERI:
Nadácia mesta Bratislavy / Goetheho Inštitút Bratislava / BKIS / FUGA / GoOut / LOM
HLAVNÍ MEDIÁLNI PARTNERI:
Dennik N / RTVS / Radio FM
MEDIÁLNI PARTNERI
Swine Daily / Fullmoon / Macblog / Citylife