💎 https://www.youtube.com/watch?v=MOD6J7GQrgE
🗺️ Pre-sale: 5 EUR https://bit.ly/37zPuHe
Hru na saxofón vrství a utápa v elektronických textúrach bez nánosov samoúčelnej randomizácie, len aby si vzápätí uletel do meditatívnych easy-listening polôh. Na albume Chapel Master (Styles Upon Styles) s ním robila aj vokalistka Miho Hatori, ktorá spolupracovala s kapacitami ako sú Gorillaz, John Zorn či Beastie Boys.
Diamond Terrifier je Sam Hillmer. Po bubeníkovi Gregovi Foxovi a gitaristovi Patrickovi Higginsovi je tento osobitý newyorský saxofonista s výrazným rukopisom poslednou časťou puzzle do skladačky zvanej “ZS pekne kus po kúsku na PLNKE”.
Okrem ZS Hillmer šéfuje brooklynskej FUGE, ktorá sa v tomto prípade volá H0L0 a je tiež aktívny na scéne, ktorá často spája skladateľskú znalosť západnej avantgardy, východnej tradície, súčasného popu a nekonvenčných hracích techník (Horse Lords, Lea Bertucci, Talibam! …). Euforické psychedelické vzorce jeho saxofónu idú ruka v ruke s vábivou repetitívnosťou minimalizmu. Naživo je to vždy iné a vždy pohlcujúce.
Sekunduje “domáci”, v Prahe usadený projekt Line Gate a.k.a. stratený syn bratislavskej experi/mentálnej scény Michal Vaľko. Cez deň plavčík, v noci zaklínač hĺbavých dronov v duchu odkazu La Monte Young a Eliane Radigue len s pomocou ninery (archaický nástroj z históriou siahajúcou do 10. storočia) a ťahavého vokálu vytvára “tekavé zvukové miestnosti pre spomalenie”. Kompozícia orezaná až na kostnú dreň, žiadne zbytočnosti len soft drones a jemné modulácie tónov. Jeho sólo debut Den (Nora) pre slovenský label Mappa, ktorý pozbieral pozitívnu odozvu aj v zahraničí znie ako osamotené pozorovanie drobných zmien pokojnej vodnej hladiny.
—
Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.
ENG:
Sam Hillmer is a New York-based saxophone and electronic musician, DJ, artist and curator whose characteristic sound will transport you directly to Brooklyn’s underground and evoke his cult experimental band Zs. His solo projects combine influences of Western avant-garde, Eastern tradition, contemporary pop and unconventional playing techniques, as well as euphoric psychedelia, ambient drones, infinite noise walls or minimalistic repetitiveness. To think that Hillmer’s solo career is a rehash of Zs would be a huge mistake. He deconstructs and layers saxophone sound, drowns it in electronic textures and noises, only to end up reviving Kenny G’s faded romantic of Sunday afternoons. Recently, he has been preparing a release of his third album Chapel Master on the Styles Upon Styles label.
https://diamondterrifiercipher.bandcamp.com/
Line Gate was formed in Michalovce, Eastern Slovakia in 2010. Since then some personal changes were made and now a solo incarnation is residing in Prague. After two years of solitary bedroom experimentation and almost four years after the debut “Split Lines”, Line Gate is coming with a new album, Den.
Mappa presents Den, a simple concept with a clear vision. A deep dive into endless repetition without any disturbing intervention, with only soft modulation of a hurdy-gurdy drone resonance. Den reveals minimal shifts in repetition and the possibilities of perception without the horizon of time.
At forty minutes long, the basis of the recording remains constant. What differs, is the listener’s awareness and the wakefulness of the performer himself. Tension retreats to sensibility, release, and an opportunity to totally merge with the instrument and the physicality of sound fulfilling the room. Den is a burrow where inattention dissolves into calm perception of fluid measureless soundscape.
…in ocean where Poseidon, Eliane Radigue, Phill Niblock, Charybdis, La Monte Young, Moby Dick, … are throning.
https://linegate.bandcamp.com/