❏ – https://bit.ly/30FymfW
❏ -: https://bit.ly/32cu28q
❏ https://bit.ly/2ZmFP6X
:
♒ “ (…) ” – Pitchfork
♌ “ .” – The New York Times
♊ “ (…) . , .” Tiny Mix Tapes
—
:
Lea Bertucci je známa svojim nekonvenčným prístupom k alto saxofónu. Jej kaleidoskopický zvuk si postupne získava pozornosť na pódiách najprestížnejších klubov a medzinárodných festivalov. Pitchfork opisuje jej osobitý zvuk slovami ako bezhraničný či extatický. Do FUGY sa vracia oživiť svoj najnovší album Resonant Field, ktorý vyšiel na rešpektovanej newyorskej značke NNA Tapes.
Oproti minuloročnému albumu Metal Aether je nová nahrávka akoby viac svojhlavá, vymykajúca sa štruktúrovanosti svojho predchodcu v tom najlepšom zmysle slova. Lea sa tu špecializuje na “urbex sound art”, ktorý spája performance, inštaláciu a multikanálové hrátky oživujúc zabudnuté, mŕtve či chátrajúce priestory.
Resonant Field vznikol v útrobách sexy industriálneho komplexu Silo City v Buffale, New York. Bertucci pomocou jeho 12 sekundového dozvuku transformuje alto saxofón na polyfonický nástroj pomaly vdychujúc život zabudnutým frekvenciám kedysi hlučného sila. Hutné no zároveň levitujúce mikrotonálne zvukové “clustre” sa odrážajú medzi mĺkvymi stenami. Oficiálna tlačovka píše o “večnom šume”, ktorý spolu s obalom albumu pripomína teóriu nekonečného dozvuku veľkého tresku.
Priznávajúc technické nedokonalosti nahrávok Bertucci evokuje istú surovosť, nestálosť a zraniteľnosť – či už samotnej hudby alebo priestorov, v ktorých operuje. Vynárajú sa paralely s Deep Listening Pauline Oliveros, s hypnotickými drones La Monte Younga či Catherine Christer Hennix. “Industriálna meditácia na tému krásy skrytej v prázdnote a pominuteľnosti (zabudnutých industriálnych priestorov).”
Sekunduje samozvaný zaklínač plechov Tigris Argentum. Matúš Mikula skúma zvukové kontrakcie kovu prostredníctvom veľkorozmerných plechových platní, ktoré sú snímané kontaktnými mikrofónmi a evokujú rovnakú atmosféru sonického urban exploringu.
—
Projekt podporil z verejných zdrojov Fond na podporu umenia.