“I’m a suspect and I’ll be suspect till I die; then I’ll be a dust speck.” – Lonnie Holley
🎭 Just Before Music – https://youtu.be/A-VHU-xTz9E
👹 Keeping a Record of It – https://spoti.fi/2I0hfAy
🚸 I Woke Up In The Fucked-Up America https://youtu.be/Ss3cz9FgGnA
⏳ Ticket Pre-sale: https://forumabsurdum.interticket.sk/
♡ Občas nahráte svoj najlepší debut, keď máte 62 (slovom šesťdesiatdva) rokov. Občas máte 26 súrodencov a ako 4-ročného vás vymenia za fľašu whiskey. Občas po tragickej nehode upadnete do kómy, aby ste sa potom zobudili a zistili, že vašu robotu vystavujú v The Metropolitan Museum of Art, New York, Smithsonian Museum v Bielom dome alebo… vo FUGE. Občas ste mohli chodiť na rovnakú školu ako Sun Ra, ale namiesto toho ste boli nútení drieť v pracovnom tábore v Alabame. Občas nahráte album roka a potom nahráte druhý album roka a potom nahráte album, ktorý už nie je albumom roka ale je stále dosť v pohode. Medzitým robíte s Brandfordom Coxom (Deerhunter), či s členmi Animal Collective, Gang Gang Dance, Dirty Projectors a aj The War On Drugs, Julia Holter či Jenny Hval (…) V skratke: vlastne nerobíte len s Kanyem. Občas ste Lonnie Holley, keďže vesmír je prepojený na maximum. Aspoň podľa Lonnieho, ktorý každý svoj koncert začína mantrou „Thumbs Up For The Mother Universe“. Rozhodne tomu tak bude 28. apríla vo FUGE.
Nálepky ako outsider art, či folk art v prípade Lonnieho nefungujú. Za všetko nech hovoria názvy pesničiek ako: Six Space Shuttles and 144 000 Elephants či I Woke Up In The Fucked-Up America – sureálne obrazy idú ruka v ruke s politicky angažovanou výpoveďou, ktorá z Lonnieho robí nezlomný hlas (presnejšie silný chraplák) čierneho ľudu, ktorý nemá ďaleko od velikánov ako Gil Scott Heron, ~Joanna Newsom~, Bob Dylan či od spomínaného Sun Ra. Lonnie Holley je redefinícia Nezlomnosti, redefinícia blues, surealistického „stream-of-consciousness storytellingu“ a moderného pesničkárstva cez prizmu civilného afrofuturizmu pre súčasnú dobu, ktorá zúfalo potrebuje pozitívny náhľad.
Aby toho nebolo málo, Lonnieho podporí András Cséfalvay s úplne novým materiálom. Programovú parabolu uzavrie Ink Midget.
Tu nájdete špeciálny nezľavnený, nelimitovaný predpredaj: https://forumabsurdum.interticket.sk/ – Dovolíme si tvrdiť, že pôjde o koncert sezóny a Lonnie si toho odžil viac ako väčšina z nás za 4 životy dokopy, takže ho treba podporiť.
—
Koncert sa koná s podporou z verejných zdrojov z Fondu na podporu umenia a Bratislavskej regionálnej dotačnej schémy.
—
The expansive American experience Lonnie Holley quilts together across his astounding new album, MITH, is both multitudinous and finely detailed. Holley’s self-taught piano improvisations and stream-of-consciousness lyrical approach have only gained purpose and power since he introduced the musical side of his art in 2012 with Just Before Music, followed by 2013’s Keeping a Record of It. But whereas his previous material seemed to dwell in the Eternal-Internal, MITH lives very much in our world – the one of concrete and tears; of dirt and blood; of injustice and hope.
Across these songs, in an impressionistic poetry all his own, Holley touches on Black Lives Matter („I’m a Suspect“), Standing Rock („Copying the Rock“) and contemporary American politics („I Woke Up in a Fucked-Up America“). A storyteller of the highest order, he commands a personal and universal mythology in his songs of which few songwriters are capable – names like Bob Dylan, Joni Mitchell, Joanna Newsom and Gil Scott-Heron come to mind.
MITH was recorded over five years in locations such as Porto, Portugal; Cottage Grove, Oregon; New York City and Holley’s adopted hometown of Atlanta, Georgia. These 10 songs feature contributions from fellow cosmic musician Laraaji, jazz duo Nelson Patton, visionary producer Richard Swift, saxophonist Sam Gendel and producer/musician Shahzad Ismaily.