🍁 AFRO PRIMITIV https://spoti.fi/2UinUao
⛓️ MWANA https://bit.ly/2UtAd47
⛓️ Collective Self Defence https://spoti.fi/2CKFgFK
⛓️ 7 Directions (UIQLP002) https://bit.ly/2G7iKKv
⛓️ Scroll down for ENG / Ticket Pre-sale: https://forumabsurdum.interticket.sk/
Tam kde sa piesok lial, realita rozpadala a Doomcore prelínal s africkými perkusívnymi vzorcami s psychedéliou level 3000: V Kongu narodená, belgická v Londýne usadená producentka Melika Ngombe Kolongo aka Nkisi sa po nekompromisnom sete pre Next // Advanced Music Festival 2017 vracia na miesto činu!
Niet pochýb o tom, že Nkisi patrí medzi to najlepšie, čo ponúka aktuálna klubová špička oscilujúca okolo mien ako Total Freedom, KABLAM, Oli XL, Meuko Meuko či M.E.S.H. Nájdete ju v lineupoch najprestížnejších klubových nocí aj festivalov ako sú MTN NYEGE NYEGE, Hyperreality, v tomto roku bok po boku Helena Hauff, DJ Stingraya, Golin atď, atď. Vo voľných chvílach s maličkým diablom na pravom ramene narúša stojaté vody veľmi temných techno line-upov, ktoré sú veľmi temné (Berlin Atonal, Unsound, Tresor Club). Je zakladajúcou členkou zásadného kolektívu N0N, ktorý od roku 2015 vytvára autonómny priestor pre umenie africkej diaspóry.
Jej hypnotický zvuk sa pohybuje na ostrých hranách brutálnych militaristických beatov, kryštalických glissand, pseudo-tranceových plôch a pritom má blahodárnejšie účinky ako ten najeuforickejší slnečný house, keby ste ho počúvali na lehátku s uhorkami na očiach pri zapadajúcom slnku na anonymnej portugálskej pláži. Belgickým naturelom zafarbené africké korene posunuté do sfér rekonštruovaného rave-u, ktorému nechýba punková senzibilita a politická angažovanosť premietajúca sa aj do samotného prístupu ku kompozícii.
Popri ľuďoch ako Lorenzo Senni či Gabber Eleganza bola Nkisi jednou z prvých postáv, čo sa postarali o rekontextualizáciu žánrov, na ktoré sa ešte nedávno hladelo s predsudkami.
Jej schopnosť spájať široké vplyvy do extatického koherentného celku je evidentná z Kill EP (2017, NON) z jej relácie pre NTS Radio aj z nového materiálu pre Warp Publishing sublabel Arcola či Lee Gamblov label UIQ, ktorý je inšpirovaný africkou kozmológiou vymykajúcou sa západným princípom. Ambientný gabber existuje a je prudko tanečný.
Arca meets Death Grips on MDMA: Hudba ISAMA ZING je odrazom rôznorodosti vzájomne prepojených žánrov súčasnej elektronickej hudby. O jeho modulovaných terénnych nahrávkach, industriálnych beatoch a krehkých melódiách píše Clash Magazine prívlastky ako nakompromisný, či jeden z najviac futuristických. Isama Zing sa rád podelí o stage napr. s ľudmi ako GAIKA, Lotic, Dj Nigga Fox ai.
w y m e sa špecializuje na spájanie odvrátených strán súčasnej klubovej, popovej a experimentálnej produkcie. Ďaleko za hranicami bežného techna, jej sety sú vystavané okolo nových hybridných zvukov, vychádzajúcich z decentralizovaných soundcloudových scén. Post-eklekticizmus, kde ide o viac ako len o jednoduché spájanie rôznych žánrov. Malé ohnivká medzi dvomi na prvý pohľad nesúrodými trackmi do seba zrazu zapadajú ako puzzle. Hranice sa preskupujú medzi fragmentami elektra, latinskoamerický závan reggaetonu a R’n’B narúša nový zvuk Afriky (qcom, kuduro) a ostré metalické zvuky postdigitálnej doby. w y m e stojí za klubovou nocou xeno-, ktorá sa sústreďuje na nový experimentálny klubový zvuk v kontexte LGBTQ.
Detlef Dakar je už dlho oporou a zároveň šedou eminenciou domácej scény. Má na konte množstvo zásadných bookingov pod hlavičkou BWO. Jeho sety balansujú medzi vplyvmi tzv. hardcore-continua a najnovším zvukom valiacim sa ako lavína zo suburbov, klubov napojených na UK bassové spektrum a oveľa ďalej.
Sekunduje exkluzívny hosť z Bali: všestraný DJ Kasimyn, ktorého záber siaha od labelov ako Hessle Audio, Timedance či Livity Sound až po panázijske chuťovky ako Chinabot.
—
Projekt podporil z verejných zdrojov Fond na podporu umenia.
—
Koncert sa koná s podporou z verejných zdrojov z Fondu na podporu umenia a Bratislavskej regionálnej dotačnej schémy.
—
Nkisi is an artist who occupies a sonic world that is assuredly her own. Striking a sharp balance between unhinged ’90s rave elements, haunting melodics and pan-African drum rhythms, her musical palette is the natural reflection of her identity. Now based in London, Nkisi was born in the Democratic Republic Of The Congo and raised in the city of Leuven, near Brussels, exposing her to Congolese music and Belgian hardcore and gabber. On RA.660, she sets ’90s Belgian and Dutch hardcore, techno and gabber eye to eye with her own modern take on Congolese polyrhythms with a flair that only she can pull off. This disparate combination is typical of Nkisi’s DJ sets, a style she honed playing at Endless, the London party known for its rejection of genre limitations, and now showcases on her monthly NTS radio show.
Her productions are spun from the same web of influences. Following releases on Doomcore Records, Rush Hour’s sub-label MW and Warp’s club-focussed offshoot Arcola, her debut album, 7 Directions, has just landed on Lee Gamble’s UIQ. Her music is conceptually rich, informed by everything from Bantu cosmology to psychoacoustics. In this mix, several of the modern polyrhythmic tracks from her new album are interspersed with ’90s rave tracks and even a Playstation game soundtrack, elegantly making the links between her own productions and its influences.