Je automaticky podozrivé ak vám niekto tvrdí, že počul všetky albumy Wolf Eyes. Diskografia týchto amerických stokárov je dlhá asi ako telefónny zoznam Michiganu. Detroit – Michigan je zároveň prirodzený habitát, kde sa Nate Young, James Baljo a John Olson vyskytujú najčastejšie. Teda ak práve nie sú v prestrojení poslov tinitusu na jednom z ich extenzívnych tour.
Throbbing Gristle, Einstürzende Neubauten, Swans sú mená, o ktoré sa opierajú novinári pri pokusoch charakterizovať nenápadne učesanú kakofóniu z ich dielničky. V akom duchu sa asi nesie tento zvukový bordel napovedia utešené názvy pesničiek ako napr. Black Vomit, Urine Burn, Fuck Cleveland či Throats Filled With Concrete ai. Podľa názvov to tak asi neznie, ale WE suverénne prekračujú klišé klasickej metláckej zábavy.
Do ich priestrannej žánrovej škatule -trip metal- sa spoľahlivo zmestí rozsekaný hardcore, experimental me(n)tal, fragmenty post-apokalyptického jazzu, šachtový ambient, industriál noise ai. Zoznam labelov, American Tapes, De Stijl (kde vydávali aj White Stripes), Third Man (label Jacka White-a), Sub Pop (Shabazz Palaces, Mogwai, Beach House), Hospital Records (Ten techno label Dominicka Fernowa aka Prurient) zas napovedia niečo o chuti konvertovať nové publikum a prekračovať žánrové a subkultúrne bubliny.
Keby mal Jarmuschov ‚Only Lovers Left Alive‘ voľné hororové pokračovanie, Wolf Eyes by boli ako zdraví detroitskí lokál-patrioti so svojim surovým zvukom horúcimi kandidátmi na soundtrack k jednej z tých nekonečných scén, kde polorozpadnutý Cadillac pomaly prechádza ruinami nočného Motor City.
https://
Line-up doplní pre túto príležitosť špeciálne povolaný projekt Wiedermann + Urbanfailure. Kompozície pre amplifikovanú gilotínu v doprovode zmrzačených polyrytmov a zvukových úlomkov usporiadaných do krásneho chaosu.
Support: slovinskí It´s Everyone Else – hardcore s prvkami industriálu, elektronika a distortované gitary s pesničkovým (!) potenciálom.
https://
Podujatie podporil z verejných zdrojov Fond na podporu umenia.